Forum www.sort.fora.pl Strona Główna www.sort.fora.pl
Harcerski Klub Asg
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

18-20.09.2009 - Operacja CHIROPTERA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sort.fora.pl Strona Główna -> Wydarzenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek C
starszy kapral



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 22 ŁDH

PostWysłany: Czw 21:28, 03 Wrz 2009    Temat postu: 18-20.09.2009 - Operacja CHIROPTERA

[link widoczny dla zalogowanych]

A tutaj kopia 1 postu dla osób nie mających konta:

W imieniu Grupy BAT Łódź pragnę już teraz zaprosić wszystkich chętnych na zupełnie inny - niż do tej pory organizowaliśmy - rodzaj zabawy.

Będzie to Symulacji Pola Walki na zasadach specjalnych. Chcemy by to była impreza cykliczna, wpisana na stałe do airsoftowego kalendarza na miesiąc wrzesień.

Manewry te, będą czymś w rodzaju podchodów z wykorzystaniem replik. Nie będzie tu mowy o dynamicznych akcjach, ale ogromny nacisk będzie położony na umiejętność poruszania się w terenie, umiejętność czytania mapy itd.
Z drugiej zaś strony, dużą rolę będzie odgrywała taktyka, opanowanie, cierpliwość…

Dla części grających impreza będzie trwała 36 godzin dla innych 24 godziny.
Oddziały – nazwijmy je na tą chwilę – broniące się, będą pojawiały się na miejscu w piątek w godzinach popołudniowych, by przez noc zająć pozycje, okopać się… itd.
Oddziały atakujące pojawią się na terenie w sobotę rano i dołączą do gry.

W grze będą obowiązywały zasady SPW w wersji specjalnej (limity amunicji, promowanie osłon balistycznych, karty ran postrzałowych… i td.)
Zasady te nie przewidują respów.
By osoby zmuszone do zejścia z gry jako osoby zabite, nie musiały go opuszczać , planujemy coś specjalnego.

Jeżeli jesteście chętni na taką zabawę, już teraz zarezerwujcie sobie ten termin.

Imprezę przygotowuje Sztab Dowodzenia w składzie: dMon, Che, Levy, Kazik i Rosiu.

W tych Manewrach ogromną rolę będą odgrywali dowódcy poszczególnych oddziałów i to wyłącznie od nich będzie zależał ich przebieg.

ZASADY ORGANIZACYJNE


Miejsce akcji: Fajna Ryba ( [link widoczny dla zalogowanych] )
Data: 18-20.09.2009
Limity amunicji: wg zasad SPW w wersji specjalnej
Limity fps: wg zasad SPW w wersji specjalnej
Limit wieku: 18+ - wg zasad SPW w wersji specjalnej
Pirotechnika: zakaz używania. Dozwolone jedynie potykacze elektroniczne, alarmy itp, wg zasad SPW w wersji specjalnej
Zasady dodatkowe:
- wsparcie artyleryjskie >>
- fotoreporterzy wojenni >>
Zgodnie z zasadami, na Manewrach obowiązują Karty Ran Postrzałowych.
Cała talia jest do ściągnięcia tutaj >>>>>

Talie Kart dla Medyków, wraz z instrukcją postępowania, zostaną przesłane medykom na tydzień przed Manewrami. Przypominam, że obowiązkiem każdego uczestnika, jest zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na Manewrach, co umożliwi Wam dobrą zabawę.

Poglądową mapę topograficzną terenu oraz zdjęcie satelitarne można pobrać tutaj >>. Wierzę, że uzmysłowi to Wam mniej więcej miejsce i teren działania. Zaznaczony na mapie teren, możemy trochę zawęzić... Jak już wcześniej napisałem, dokładne, obowiązujące mapy zostaną wysłane dowódcą oddziałów. Na papie pokazana jest podziałka, więc jak widzicie teren jest duży i odległości do pokonania będą również duże.

WSTĘP
1/ Na manewrach obowiązują zasady fair play. Osoby, które mają jakiekolwiek, choćby najdrobniejsze ciągotki do nieprzyznawania się do trafień, czy też innego oszukiwania, niech odpuszczą sobie przyjazd na te Manewry – ta impreza jest nie dla Was!!!
2/ Manewry rozpoczynają się 18 września o godzinie 18:00, a najpóźniej 19 września o godzinie 10:00. Zakończenie Manewrów dla wszystkich oddziałów planujemy na 20 września o godzinie 10:00. Osoby, które mogą wziąć w nich udział w czasie krótszym proszone są o niewpisywanie się na listę i nie pojawianie się na tej imprezie.
3/ W czasie trwania Manewrów propagujemy akcję: „Czyste Miejscówki”. Masz zamiar pozostawić po sobie śmieci (choć w minimalnej ilości) – nie przyjeżdżaj!!!

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE NA MANEWRACH
1/ Na Manewrach obowiązują zasady SPW w wersji specjalnej (SPW WS01): [link widoczny dla zalogowanych]
UWAGA!!! Karty Ran Postrzałowych, pojawią się niebawem.
2/ Obowiązujące zasady dodatkowe:
- wsparcie artyleryjskie - [link widoczny dla zalogowanych]
- Reporterzy wojenni –
[link widoczny dla zalogowanych]
3/ Zasady uzupełniające do SPW WS01 - amunicja
- zgodnie z zasadami, przy sobie można nosić wyłącznie amunicje w magazynkach, w ilości wg zasad. Innymi słowy obowiązuje zakaz posiadania amunicji poza magazynkami.
- dodatkowo oddział może posiadać skrzynkę z amunicją (najlepiej oryginalną wojskową), w której mogą znajdować się luzem dodatkowe kulki. Taką skrzynkę należy dodatkowo obciążyć ciężarem 2 kg na każde 1000 kulek.
- kulki można będzie również nabyć na terenie Konsulatu za normalną cenę sklepową w złotych polskich z zastrzeżeniem, że można będzie nimi uzupełnić jedynie stan w posiadanych magazynkach lub skrzynkę na amunicje. Pozostałe z zakupu kulki, będzie można odebrać po Manewrach.
4/ Z przyczyn organizacyjnych, nie będą zbierane od uczestników żadne oświadczenia. Zakładamy, że każdy uczestnik zapoznał się z zasadami oraz z oświadczeniem (przeczytaj tutaj >>), a pojawiając sie na Manewrach je akceptuje i będzie ich przestrzegał.

SZTAB ONZ
1/ Manewrami zarządza BAT Łódź występujący jako sztab ONZ. Lokalizacja Sztabu nie będzie znana uczestnikom Manewrów. Sztab będzie odpowiednio oznaczonym taśmami terenem, w kierunku którego obowiązuje bezwzględny zakaz strzelania oraz zbliżania się na odległość mniejszą niż 100 metrów.
2/ Kontakt ze Sztabem w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości będzie możliwy głównie poprzez sieć GSM. Sztab nie zwraca kosztów połączeń.
Sztab będzie też dostępny na wydzielonym paśmie GMRS (różnym dla każdej strony konfliktu), lecz z uwagi na możliwości podsłuchu, nie zalecamy takiej komunikacji.

KONSULAT ONZ
1/ Na terenie Manewrów zostanie założony konsulat ONZ, który będzie odpowiednio oznakowanym taśmami terenem. Pozycja Konsulatu będzie znana wszystkim uczestnikom Manewrów.
2/ Terenem Konsulatu i wszystkim co się będzie w nim działo, będą zarządzać - odpowiednio oznakowani - przedstawiciele ONZ pod kierownictwem Konsula.
3/ Na terenie konsulatu oraz w odległości 100 metrów od jego granic (pas bezpieczeństwa), obowiązuje całkowity zakaz strzelania. Również strzelanie w kierunku terenu Konsulatu oraz do osób znajdujących się w pasie bezpieczeństwa jest zabronione.
4/ Każdy uczestnik Manewrów, który zostanie „zabity” musi udać się do Konsulatu, w którym musi spędzić minimum 2 godziny. Ten czas można wykorzystać na drzemkę bądź interesujące dyskusje.
5/ Na terenie Konsulatu będzie zlokalizowany skład surowców i przedmiotów wartościowych oraz punkt wynajmy Najemników.

OSOBY „ZABITE” i NAJEMNICY
1/ Każda osoba, która została „zabita” oznacza się czerwoną szmatą (od świtu do zmierzchu) lub światłem chemicznym koloru czerwonego (od zmierzchu do świtu) i zachowując się zgodnie z zasadami SPW jako „trup” porusza się z oddziałem do momentu, kiedy nie zostanie zabita dodatkowo minimum jedna osoba z danego oddziału.
2/ Po zebraniu się grupy minimum 2 osób „zabitych”, grupa ta udaje się do Konsulatu ONZ. Ta zasada ma na celu względy bezpieczeństwa. Nie chcemy, by ktokolwiek samotnie pokonywał drogę do Konsulatu.
3/ W drodze do Konsulatu, żaden z zabitych nie może strzelać ani udzielać żadnych informacji o działaniach, innym uczestnikom Manewrów – zachowujemy się jak „trupy”.
4/ Po wejściu na teren Konsulatu, każdy ma obowiązek zameldować się u przedstawiciela ONZ i dopiero wtedy może zdjąć oznaczenia osoby „zabitej”: czerwona szmata lub światło chemiczne.
5/ Od chwili zameldowania się w Konsulacie osoba taka musi spędzić w nim minimum 2 godziny, stając się jednocześnie Najemnikiem do dyspozycji ONZ.
6/ Każdy z Najemników po zameldowaniu się, zostanie oznaczony odpowiednią, widoczną taśmą na obu ramionach, której nie może zdjąć do końca trwania Manewrów.
7/ Najemnik może zostać wynajęty przez jakikolwiek oddział czy uczestnika gry, za odpowiednią kwotę, wynegocjowaną w Konsulacie z przedstawicielem ONZ.
8/ Podczas trwania Manewrów, należy zwrócić szczególną uwagę na Najemników, gdyż nie będzie wiadomo jaką stronę konfliktu reprezentują. Najemnicy zaś, muszą zachować wręcz szczególną ostrożność, gdyż mogą zostać trafieni przez kogokolwiek, co jest również swego rodzaju karą za wcześniejszą „stratę życia”.
9/ „Zabity” Najemnik, musi znowu udać się do Konsulatu i spędzić w nim minimum 2 godziny do następnego wynajęcia… itd

WALUTA
1/ Na Manewrach obowiązują 3 waluty o nominałach 50 i 100 każda:
- Noktul
- Rublik – waluta Mauretanii
- Dolczyk - waluta Lerencji
2/ Kursy Walut:
100 Noktuli = 200 Dolczyków = 400 Rublików
3/ Kursy Walut mogą podczas Manewrów ulec zmianie, pod wpływem doniesień z linii frontu.

MOŻLIWOŚCI ZAROBKU
- Sprzedaż diamentów, złota i wodoru w „Składzie surowców i materiałów wartościowych”
- Oferowanie usług najemniczych innej drużynie
- Łapówki za udzielenie możliwości przejścia przez kontrolowany teren
- Łapówki za udzielenie jakichkolwiek informacji
- Realizacja listów gończych
- Realizacja innych zleceń

MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA WALUT
- Opłacanie Najemników
- Wręczanie łapówek (w sytuacjach jak wyżej i wszystkich innych, które wam przyjdą do głowy)
- Wykupienie informacji od sztabu, dotyczących położenia cennych obiektów

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PRZY ZAKUPACH w KONSULACIE.
1/ Osoby, które nie zostały „zabite” mogą wejść na teren Konsulatu oraz w strefę Pasa bezpieczeństwa, wyłącznie w celu dokonania jakiś zakupów lub sprzedaży surowców.
2/ Na teren Konsulatu i pasa bezpieczeństwa wkoło niego, mogą wejść przedstawiciele oddziału w ilości nie więcej niż 2 osoby. Pozostałe osoby z oddziału, mogą np. ubezpieczać wyjście z Konsulatu swoich przedstawicieli.
3/ Osoby chcące dokonać sprzedaży surowców udają się do oznaczonego Punktu skupu
4/ Osoby chcące wynająć Najemników, udają się do Punktu wynajmu
5/ Osoby, które chcą zakupić wszelkiego rodzaju informacje, udają się bezpośrednio do Konsula.

ZAKUPY ZŁOTÓWKOWE
1/ Na terenie konsulatu będzie możliwość zakupu kulek
2/ Na terenie Konsulatu, uczestnicy gry będą mogli zakupić sobie wodę pitną.

ZADANIA DO WYKONANIA– INFORMACJE OGÓLNE
- Zdobycie jak największej ilości diamentów, rudy złota i wodoru napędowego wydobytych z kopalni i odwiertów.
- Poszukiwanie zaginionych w akcji agentów ONZ
- Poszukiwanie zaginionego ładunku nuklearnego
- Zdobycie i obrona kopalni oraz odwiertu
- Służba dla ONZ
- … I INNE

UTRUDNIENIA – INFORMACJE OGÓLNE
- Z transportem diamentów można poruszać się tylko po ubitych traktach leśnych.
- Z transportem złota można poruszać się dowolnie, lecz jedynie w przypadku, jeśli jego liczba nie jest większa niż 20 sztuk.
- W przypadku „zabicia” uczestnik udaje się do Konsulatu, gdzie czeka na werbunek za uzgodnioną z "pracodawcą" sumę. Czas oczekiwania – minimum 2 godziny. W dalszej części Manewrów taka osoba będzie mogła pełnić wyłącznie rolę najemnika.
- Otworzenie ognia w strefach zakazanych (opisanych wyżej) jak i ranienie czy zabicie przedstawiciela ONZ, skutkuje uznaniem takiej osoby jako „zabitej” z przymusowym pozostaniem w konsulacie przez minimum 4 godziny oraz wydaniem listu gończego za oddziałem agresora i zerwaniem z nim jakichkolwiek kontaktów dyplomatycznych przez sztab ONZ.
- Ceny surowców jak i kursy walut mogą ulegać zmianom wraz ze zmianami sytuacji na froncie!

ZALECAMY ZABRAĆ ZE SOBĄ NA MANEWRY
(oprócz wymienionych w zasadach SPW, obowiązujących na tych Manewrach)
1/ Każdy uczestnik Manewrów:
- mapę terenu
- odpowiednią ilość prowiantu
- zapasowe akumulatory
- telefon komórkowy
- kompas
- obowiązkowo światło chemiczne (minimum 2 sztuki czerwone na jedna osobę)
- latarki
2/ Każdy oddział:
- saperki 1-2 sztuki
- odbiornik GPS – niezbędny

OPUSZCZENIE TERENU MANEWRÓW.
Jeżeli jakikolwiek oddział z różnych przyczyn zmuszony jest opuścić teren Manewrów przed ustalonym czasem ich zakończenia, musi o tym fakcie bezzwłocznie powiadomić Sztab ONZ.
Oddziały, które nie zgłoszą opuszczenia terenu Manewrów, zostaną wymienione z nazwy w temacie Manewrów na WMASG z dopiskiem: niekoleżeńska postawa wobec innych uczestników.

* * *

Szczegółowe informacje i rozkazy, Dowódcy oddziałów otrzymają drogą mailową na 3 dni przed Manewrami.

Lista zostaje zamknięta 13 września o godzinie 23:59.Prosimy wszystkich chętnych, o możliwie szybkie wpisywanie się na listę

TŁO FABULARNE (autor: Che)

Mauzetania. Niewielkie bałkańskie państwo. Powstałe w wyniku nowych międzynarodowych konwencji. Pierwotnie – państwo Mauzetów pozbawionych niegdyś swoich ziem, docelowo źródło wodoru napędowego (nowoczesnej alternatywy dla wyczerpującej się ropy). Na nieszczęście decydentów z Europy zamieszkiwane nie tylko przez rdzennych Mauzetów ale i osiadłych tu przed setkami lat kolonizatorami Zjedoczonych Stanów Larecji.
Dla ZSL teren nie miał żadnego znaczenia ekonomicznego. W dodatku, oddały tą jakże małą kolonię ich rdzennym mieszkańcom w zamian za brak jakiekolwiek ingerencji państw decydentkich w sprawie okupacji innych kolonii. Ta sytuacja nie spodobała się potomkom Laretów w przeciwieństwie do bogatych magnatów którzy właśnie odkryli na terenie tego kraju jedyne źródło eksportowego wodoru napędowego w północnej części.

Stacjonujące w Mauzetanii siły porządkowe Cesarskiej Armii Lareckiej pomagające w budowie nowego demokratycznego państwa na konserwatywnym kontynencie z dnia na dzień były zmuszane do wystrzelenia coraz to większej ilości kul. W stoli kraju – Piwowicy, powstał Mauzetański ruch oporu prowadzący zamachy na strategiczne punkty opuszczającego okupanta.
Wkrótce gdy sytuacja stawała się coraz bardziej krytyczna, Lareccy cywile stali się obiektem agresji ze strony rdzennych mieszkanców. Konflikt tuszowano. Nie mówiono o nim w mediach, nie
wpuszczano na jego teren żadnych dziennikarzy ani wolontariuszy. Zdano sobie sprawę że sytuacja w nowo utworzonym państwie zaczyna się pogarszać.

Problem nowo powstałego kraju mógł rozwiązać się sam, poprzez całkowite zajęcie go przez Mauzetów, co wiązało się z okrutną śmiercią dziesiątek tysięcy mieszkańców pochodzenia Lareckiego. Wojna domowa w Mauzetanii prawdopodobnie rozwiązała by się w ten sposób gdyby nie interwencja nowego cesarza Larecji. Młody i energiczny władca w przeciwieństwie do swojego ojca zdecydował się na krwawe rozwiązanie sprawy. Wysłał do tego kraju swoją nowoczesną armie by ponownie zająć Mauzetanie i przejąć zyski płynące ze świeżo odkrytych złóż wodoru napędowego. Bogaci magnaci z całego świata czerpiący korzyść z anarchii kraju bogatego w to drogie złoże, nie chcąc dzielić się zyskami z Larkusem II postanowili wspomóc bojówkę Mauzetańską i wysłać tam swoich najemników gotowych walczyć o ich interesy i chaos w kraju.

To wy zadecydujecie jak to się skończy!

Herb Mauzetanii


Herb Larecji


Na tą chwile przyjmijmy, ze Larecja to mundury Amerykańskie ( łącznie z MC) a Mauzetania to wszystkie pozostałe mundury.

Na listę wpisujemy się ksywkami-nickami oraz podajemy przynależność do Grupy. Wymagane jest też podanie kto będzie dowódca i kto jego zastępca.

Prośba organizacyjna!!!

Proszę dowódców poszczególnych oddziałów, o przesyłanie mi informacji na maila rosiu(a)batlodz.pl, (Pamiętajcie!!!wyłącznie drogą mailową!!!)

1/ danych dowódców, ich zastępców i medyków: imię i nick, adres mailowy, nr telefonu komórkowego oraz częstotliwość używanych radyjek (PMR i GPRS)

2/ Określenia się czy oddział woli się w głównej mierzę bronić czy atakować i czy przyjeżdżacie na 24 czy na 36 godzin. Chęci obrony czy ataku jak i czasu zabawy nie zależą od strony konfliktu, a posłużą nam do odpowiedniego przygotowania rozkazów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sort.fora.pl Strona Główna -> Wydarzenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin